19-02 Dolfijnentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu 19-02 Dolfijnentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

19-02 Dolfijnentour

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag heb ik samen met mijn twee huisgenootjes (Bavo en Marieke), Roger en een huisgenootje van Roger (Marloes) de dolfijnentour gedaan. Om 3 uur hadden we een taxi besteld vanaf ons huis. Taxi 'Dunne Brian' wel te verstaan. Dit is onze favoriete taxichauffeur. Hij heeft ons bij de pier afgezet waarvan de tour zou starten. Om 4 uur startte de tour. We gingen met z'n allen op een klein bootje. Hiermee voeren we de Commewijne op om daar dolfijnen te gaan spotten. We hebben veel dolfijnen gezien. Helaas waren de dolfijnen sneller dan mijn fototoestel. (en ook sneller dan de fototoestellen van anderen.) Wel heb ik één prachtplaatje kunnen schieten waarbij een dolfijn precies omhoog springt uit het water.
Verder zijn we rond 6 uur aangemeerd bij een plaatsje waar we lekker een klein hapje hebben gegeten met z'n allen. Daar hebben we ook de zonsondergang bekeken, die uiteraard prachtig was.
Om kwart voor 7 zijn we terug gevaren naar de pier waar we gestart zijn.
Op de terugweg in de taxi hebben we nog gezellig een Parbo biertje gedronken! (Echt Paramaribo bier)
Kortom; Een erg geslaagde tour! We hebben met z'n allen ontzettend genoten.

Morgen ga ik in de ochtend naar de ambassade om mijn Machtiging tot Kort Verblijf verder aan te vragen. Hier mag ik weer wat geld neerleggen om in dit mooie land te verblijven.
Verder ga ik in de avond weer naar school toe om de module 'transculturele pedagogiek' te volgen. Daar moet ik een presentatie houden over 'acculturatie'. Ik ben erg benieuwd!

En natuurlijk heb ik ook weer iets leuks in het vooruitzicht. Dit weekend ga ik met Roger en zijn huisgenoten een weekend weg naar Overbridge, Stone Island en Berg en dal. Dit gaan we op eigen houtje doen.
Ik heb er nu al heel erg veel zin in!

Voor nu; Een dikke nachtkus uit het warme Suriname.
(Ik heb mijn ventilator aanstaan omdat het zo warm is. Voor de mensen in Nederland; Veel sterkte met de kou)

  • 20 Februari 2014 - 12:32

    Mama:

    Fijn dat je zo genoten hebt.
    Succes vanavond met je presentatie.
    xxx

  • 20 Februari 2014 - 21:35

    Marian:



    je hebt goede dag gehad dat je huisgenoten hebben gespot met dolfijntoerrit en mooie foto s gemaakt dat vind ik mooi.
    ik ben gisteren naar de huishoudbeurs geweest ,daar heb ik volkszanger jannes gezien en ben ook met hem op de foto geweest en ook met daphne deckers .en ik heb ook goed naar mijn zin en gezellig daar gehad.ik zal je een keer de foto s laten zien als je terug bent en thuis komt en ik kom bij je thuis om laten zein.

    heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel fijne dagen dat je goed naar je zin en bevallen van alles en sterkte met de presenatatie op school.

    je tante marian.

  • 21 Februari 2014 - 12:48

    Karin Van De Sande:

    Mooie foto's, Anne en leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Je geniet volop, lees ik!
    Hoe is je presentatie gegaan?
    Veel plezier het komend weekend met jullie volgende uitstapje!

    Groetjes Karin

  • 21 Februari 2014 - 15:23

    Edith Platteel :

    Hoi Anne, mooie foto's en een leuk verhaal over de dolfijnen. Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd hoe je presentatie is gegaan gisteren.
    Heel veel plezier komend weekend, groetjes van Edith.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 24968

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: