Overbridge, Ston eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Overbridge, Ston eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Overbridge, Ston eiland

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het afgelopen weekend ben ik een weekendje weg geweest naar Overbridge en Ston eiland.
Dit was een tour die we zelf gedaan hebben. (Geen georganiseerde tour dus.)
Deze tour ben ik wezen maken met Roger, zijn huisgenootjes en 4 Surinaamse jongens. Dit zijn de vrienden van Roger's huisgenootjes.
In totaal waren we met 10 personen.

Vrijdagavond zijn we rond 7 uur 's avonds vertrokken naar Overbridge. Om 9 uur waren we daar ongeveer aangekomen.
We kwamen aan op een soort camping met allemaal kleine hutjes erop. Hieronder kon je je hangmat ophangen zodat je daar in kon slapen. De We keken uit op de Suriname rivier vanaf onze slaapplek.
Eenmaal geïnstalleerd hebben we gezellig roti gegeten met z'n allen. Deze was van te voren thuis al bereid door een van de Surinaamse jongens.
In de avond hebben we verder nog wat spelletjes gedaan. Om half 1 was ik al ontzettend moe en ben ik in mijn hangmat gaan liggen. Tegen een uur of 4 sliep ik. Om 8 uur 's morgens werd ik weer wakker. Het was voor mij (en de rest) dus een kort nachtje.
We zijn wat gaan zwemmen in de Suriname rivier en hebben onszelf daar ook in gedoucht.

Rond 2 uur in de middag hebben we onze spullen weer ingepakt en zijn we vertrokken naar Ston eiland. De weg hiernaartoe was onwijs gaaf. Met de auto konden we precies over het pad heen rijden. Aan allebei de kanten van het pad was het een dichtbegroeide jungle. Dit was indrukwekkend om te zien.
Op Ston eiland hadden we een grote hut met z'n allen waar ook bedden aanwezig waren. Eenmaal alles uitgepakt te hebben zijn we een rondje gaan lopen. Ston eiland ligt aan het Brokopondomeer. Dit was een prachtige locatie.
In de avond hebben we lekker met z'n allen gebarbecued en hebben we verschillende spelletjes gespeeld met de nodige drank.
Het was een gezellige avond en om half 5 gingen we ongeveer slapen. Die ochtend wilden we eigenlijk de zonsopgang gaan kijken maar omdat het erg bewolkt was konden we deze helaas niet zien.

In de ochtend hebben we nog gezwommen in het Brokopondomeer. Hier zwem je op plekken waar ook Piranha's zwemmen. Zolang je geen wondjes of iets dergelijks hebt, kan dat geen kwaad.

Rond 4 uur gingen we weer op weg naar Paramaribo. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de stuwdam van het Brokopondomeer en hebben daarna onze weg vervolgd naar huis.

In de avond heb ik nog met mijn eigen huisgenootjes aan de Waterkant Creools gegeten. (Creolen vormen een bevolkingsgroep in Suriname)

Hierna zijn we naar huis gegaan en ben ik op tijd naar mijn bed gegaan zodat maandag weer helemaal fit was.

Op deze manier heb ik jullie weer even op de hoogte gebracht van mijn weekend!

De groetjes uit Paramaribo

  • 25 Februari 2014 - 15:46

    Tineke:

    Dag Anne
    Wat een spannende belevenissen!
    Slapen in een hangmat alleen al is een ervaring op zich! Het klinkt allemaal erg indrukwekkend, maar voor ons (zielige) thuisblijvers, zouden een paar extra foto's nog meer duidelijk kunnen maken wat we allemaal missen....
    Verslagje vanuit hier: werken, boodschappen, poetsen, de jongens ook werken en naar school etc. kortom het gewone Nederlandse leven.
    Ondertussen bereidt het zuiden zich hier voor op volksfeest nummer 1, de carnaval! Wordt dat daar ook gevierd?
    Veel plezier en het is fijn om je zo te kunnen volgen; dus ga zo door!

    groetjes.

    Tineke

  • 25 Februari 2014 - 17:06

    Anne Van Diessen:

    @ Tante Tineke: Ja het zijn zeker leuke belevenissen! Ik heb dit weekend niet zo heel veel foto's gemaakt dus het heeft niet zo veel zin om er meer aan toe te voegen. Maar dat zal ik de volgende keer zeker doen!
    Hier wordt helaas geen carnaval gevierd. Dat moet ik dus een jaartje missen.
    Ik wens jullie en de jongens natuurlijk veel plezier met de carnaval! De groetjes thuis.

    Groetjes uit Paramaribo

  • 25 Februari 2014 - 19:30

    Tante Henny:

    Hoi Anne,
    En niet uit je hangmat gevallen? Wel een hele ervaring rijker om zo de nacht door te brengen. Je slaapt eigenlijk gewoon buiten. Heb je geen last van insecten of andere dieren? Jullie hadden wel een prachtig uitzicht vanuit je hangmat.
    Groetjes en nog veel plezier.

  • 25 Februari 2014 - 23:52

    Anne:

    @ Tante Henny: Nee, niet uit de hangmat gevallen. Haha. Het sliep best prima!
    De meesten hadden een klamboe boven de hangmat maar ik had dat niet. Maar het viel wel mee. Ik heb een paar muggenbulten. Dankjewel en de groetjes terug!

  • 02 Maart 2014 - 15:54

    Ylse Van Het Hof:

    Anne, leuk om je verhalen te lezen. Verder veel plezier en een leerzame tijd toegewenst. Groetjes Ylse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 24985

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: