Gezellig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Gezellig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Gezellig weekje

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Er is weer een week voorbij in het nog altijd prachtige Suriname.
Deze week heb ik een gezellige week gehad.
Dinsdag vertrok een huisgenootje van Roger weer naar Nederland. Dit hebben we op maandagavond gevierd door gezellig uiteten te gaan, en te gaan stappen. Dinsdag was er namelijk een nationale vrije dag "De dag van de revolutie".
Deze dag ben ik samen met Bavo en Marieke (huisgenootjes) naar de waterkant geweest. Ook daar was het een feeststemming met een bandje wat kwam spelen.

Op donderdag ben ik naar school geweest. Daar heb ik een presentatie gegeven over aanpassen aan een cultuur. Deze presentatie heb ik ouderwets uitgeschreven op papier. Er zijn namelijk geen computers of iets dergelijks aanwezig. Volgende week zal ik foto's van de klas maken. Dan weten jullie ook waar ik over praat als ik het over de school heb.

Op vrijdag vertrokken er ook 2 huisgenootjes van Roger naar Nederland. Dit moest dus ook weer gevierd worden op donderdag. We zijn die avond wezen stappen bij Havanna's.
Op vrijdag heb vervolgens lekker brak op bed gelegen zodat ik in de avond de huisgenootjes van Roger nog even uit kon zwaaien en zodat ik naar de poolparty kon.

Op vrijdag moesten we om 20:00 verzamelen bij Café 597 (Klein cafeetje in de buurt) Daar zouden we opgehaald worden met partybussen om vervolgens naar de poolparty te gaan in een sjiek hotel. Onze bus was helaas niet gekomen dus moesten we met de taxi.
Eenmaal bij het hotel aangekomen moesten we een aantal verdiepingen omhoog naar het dak. Op het dak was een zwembad en een uitzicht over een stuk van de stad. Prachtig! (Helaas geen foto's...)
De poolparty was erg geslaagd. Om 6 uur lagen we in ons overheerlijke bed.

De zaterdag zijn we lekker brak geweest, en hebben visite gehad van Roger en zijn huisgenoot Marloes. We zijn vroeg naar bed gegaan zodat we vandaag weer fit waren.
Vandaag ben ik namelijk met Bavo en Marieke naar White Beach geweest. Een klein strandje, een uur rijden hier vandaan. Dit was erg geslaagd. Helaas wel wat verbrand, máár dat wordt wel bruin!

Conclusie: Een erg leuke week!

Aankomende woensdag komt mijn 3e huisgenootje aan in Suriname. Vanaf dan zit ik met 3 Belgen in een huis. Dat wordt vast en zeker gezellig.

Voor de mensen in Nederland; Nog een gezellige carnaval gewenst! En veel kusjes uit het warme Suriname. Verder zal ik jullie niet jaloers maken!

  • 03 Maart 2014 - 17:46

    Mama:

    Je bent al aardig verkleurd. Goed blijven smeren.
    Leuk strandje. Kun je daar ook in je hangmat overnachten?
    Xx

  • 03 Maart 2014 - 18:41

    Ome Theo Van Diessen:

    Dag lieve Anne, petekind van mij:
    ====================
    sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd of gekeken heb op: annevandiessenwaarbenjij.nu. maar vanaf nu zal ik dat regelmatig doen, want ik ben natuurlijk best wel benieuwd hoe jij het daar in suriname maakt.
    Tante Toos is sinds vandaag uit het gips, maar het zal nog wel een aantal maanden duren voor ze weer gewoon kan lopen of autorijden etc,
    Zo te zien heb je in de afgelopen weken al heel veel beleefd, maar het lijkt meer op vakantie dan op een buitenlansdstage! Tenminste als ik de verslagen lees!
    Maar het is je van harte gegund meid!
    Het ga je goed en ik zie wel of je mij een mai stuurt en anders lees ik je volgende verslag wel!
    Groetjes vanuit sint-oedenrode van ome theo en tante toos en natuurlijk van de rest!

  • 03 Maart 2014 - 20:55

    Tineke:

    Leuk dat je het zo goed kunt vinden met al die andere Nederlanders en Belgen die cultuur komen snuiven in het Caribisch gebied. Je hebt het wel druk met begroeten en afscheid nemen enzo. Hoe zit het eigenlijk met de contacten met de plaatselijke bevolking? Staan ze een beetje open voor die bleekscheten? Wat heeft je zoal daar verbaasd over hun gebruiken en gewoontes?
    Ondertussen zorgen Niels en Luuk hier dat de alcoholconsumptie met carnaval niet te lijden heeft onder jouw afwezigheid; dus wat dat betreft geen zorgen!

    groet,

    Tineke

  • 04 Maart 2014 - 03:28

    Anne:

    @Mama; Ja, je kunt daar ook overnachten. Maar in het reisboekje stond dat dat niet zo'n aanrader was. Maar wie weet, testen we het eens uit!
    @Ome Theo; Ik heb het onwijs zwaar met school, maak je dat niet op uit mijn verslag? Haha. Nee inderdaad. Het lijkt wel vakantie. Leuk dat je mijn verslagen ook leest. Groetjes aan de rest.
    @Tante Tineke; De Nederlanders en Belgen trekken toch wat naar elkaar toe. Vorig weekend ben ik ook met lokale bevolking een weekend weg geweest. Maar verder loopt dat contact wat moeizaam. In mijn klas kijken ze met open mond aan. Ik ben daar een beetje 'De neger onder de blanken'.
    Wat me vooral heeft verbaasd is dat ze nogal met de gebiedende wijs spreken. Eerst klonk dat heel onbeleefd, maar het is hier heel normaal.
    Verder fluiten alle mannen me na, of roepen ze iets. Dit negeer ik nu altijd. Haha. Dat wordt weer wennen als ik in Nederland ben, dat ik niet meer zo veel aandacht krijg van mannen!
    Wens de jongens nog maar veel plezier de laatste dag met de carnaval! Dat ze er maar eentje extra drinken voor mij!

    Xxx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 24978

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: