Fietstocht langs plantages van Commewijne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Fietstocht langs plantages van Commewijne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Fietstocht langs plantages van Commewijne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen dinsdag heb ik mijn vorige reisverslag gepost op mijn site.
De rest van mijn week was vrij rustig.

Gisteren zijn we met 13 mensen uiteten geweest in Blauwgrond. Dit is een plek waar verschillende Warungs (eettentjes) zijn en waar je tegen een schappelijke prijs kunt eten. Hier hebben we gegeten omdat Roger vannacht naar Colombia vertrekt voor 3 weken waar hij rond gaat trekken.
Dit was een super gezellig etentje. Na het etentje ging ik samen met mijn huisgenootjes direct naar huis omdat we vandaag een fietstocht door de plantages van de Commewijne gingen maken.

Vanmorgen om half 9 zijn we aangefietst naar een pier in het noorden van Paramaribo. Vanaf daar hebben we een boot geregeld die ons naar de overkant van de rivier heeft gebracht. Hier hadden we ons eigen privébootje. Binnen 10 minuten waren we aan de overkant van de rivier.
Eenmaal daar gekomen hebben we even uitgerust en genoten van het uitzicht. Natuurlijk hebben we een paar te gekke toeristenfoto's gemaakt voor het thuisfront.
Hierna zijn we naar Ford Nieuw Amsterdam gefietst. Dit is een groot park waar veel bezienswaardigheden te zien zijn. Van een schip tot kleine musea. Hier hebben we ongeveer 1,5 uur rondgelopen omdat het zo prachtig was! Het leek even of we in een andere wereld waren.
Na Ford Nieuw Amsterdam hebben we onze weg vervolgd langs verschillende plantages. Welleswaar hebben wij maar 1 plantage kunnen ontdekken; de bananenplantage.
We zijn hierna door het verschillende dorpjes gefietst. In het dorpje Alkmaar zijn we even gestopt om een Djogo te drinken. (1 liter fles Parbo bier)
Nadat we deze stop gemaakt hebben zijn we rustig aan terug naar een pier gefietst om onze weg te vervolgen naar Paramaribo.
Ook de terugweg kregen we weer een bootje voor ons alleen. Zo konden we even lekker uitwaaien van al dat zweten op de fiets.

Eenmaal weer in Paramaribo hebben we lekker een hapje gegeten aan de waterkant en zijn nog even langs Roger gegaan om hem een fijne reis te wensen.
Zojuist heb ik lekker gedoucht, flink wat after sun gesmeerd (Verbrand!!!) en nu ga ik lekker slapen zodat ik morgen wat voor school kan doen.

Heel veel liefs uit het bloedhete/prachtige Suriname

• 06 April 2014 - 13:50

Karin:

Hoi Anne, het lijkt wel een vakantie i.p.v. een stage in Suriname! Je maakt er wel vanalles mee en ziet veel mooie dingen. Een heel ander land als hier. Zo te zien begin je al aardig bruin te worden. Eric en ik gaan volgende week een weekje naar de Canarische eilanden anders steken we zo af bij jou.
    Geniet nog maar van al het moois in Suriname want je bent alweer ongeveer op de helft van je stage. Groetjes Eric en Karin xxxx

• 06 April 2014 - 16:26

Anne Van Diessen:

@Karin; Ja daar lijkt het af en toe wel op ja. Maar dat vind ik helemaal niet erg. :)
    Het bruinen begint een beetje te lukken inderdaad.
    Alvast heel veel plezier op de Canarische eilanden! ;)
    Kusjes Anne

• 12 April 2014 - 19:36

Tineke:

Prachtig, al die mooie foto's! Het is toch wel om jaloers op te worden.
    Ben je in Paramaribo ook al in die kerk geweest die helemaal van hout is gemaakt? Laatst stond hier in de krant dat die tot basiliek is verheven. Volgens mij is Peerke Donders dar begraven....
    We hebben gisteren gegeten met jullie pap en man, nog voor hun 25 jarig huwelijk...in plaats van een stukje toen hebben we voor hen gekookt. Was gezellig!
    Geniet nog van je verblijf daar; de tijd vliegt!

Groetjes!