Bijna op de helft van mijn avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Bijna op de helft van mijn avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft van mijn avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik ben al bijna op de helft van mijn avontuur hier in Suriname. Wat vliegt de tijd voorbij!

Om maar meteen met het minst leuke te beginnen: Ik ben zojuist terug van de luchthaven waar ik Bavo heb uitgezwaaid. Hij vertrekt zometeen weer terug naar België. Stiekem zal ik hem toch wel erg gaan missen hier!

Naast dit, heb ik natuurlijk ook veel leuke dingen gedaan.
Vorige week donderdag ben ik samen met Floor 2,5 uur wezen Salsadansen. Dit was erg leuk. De heupen zijn hierbij flink losgegooid.
In Mei gaan we starten met de Salsacursus van 8 lessen. Hier zullen we dan de Salsa leren en nog een paar lokale dansen. Ik kijk er al erg naar uit om dat te gaan doen.

Verder was er het afgelopen weekend weer een poolparty. Ik als stagiaire was daar natuurlijk weer van de partij.
We werden vanaf Café 597 opgehaald met partybussen waarna we naar de locatie gereden zijn. Hier hebben we flink feest gevierd de hele avond. Rond 3 uur was ik weer thuis zodat ik de volgende dag niet al té brak zou zijn.
Om 8 uur stond namelijk de wekker weer om naar de vergadering te gaan over de wandelmars.
Bij deze vergadering hebben de kinderen de kleding gepassen en hebben we veel liedjes gerepeteerd.
Het was een erg leuke maar lange vergadering!
Tijdens de wandelmars zal ik foto's maken van de kleding, etc. zodat jullie ook daar een mooie indruk van krijgen.
Het verdere weekend is erg rustig verlopen wat ook wel eens lekker is.

Maandag en dinsdag ben ik naar stage geweest waarbij ik voor het eerst foto's heb gemaakt.
Samen met de kinderen hebben we paaseieren geschilderd en nog veel meer leuke dingen rondom het thema 'Pasen'.
De foto's zijn bij het verslag bijgevoegd zodat jullie mee kunnen genieten van mijn ervaring.

Na de 2 dagen stage ben ik gisteren ook naar school geweest. Daar heb ik mijn punt van mijn tentamen terug gekregen. En jawel, ik ben geslaagd! Welliswaar maar met een 6,1 maar toch. Gehaald is gehaald.
Direct na school zijn we uiteten geweest voor het afscheid van Bavo. Dit was een erg gezellige avond waarbij de nodige Djogo's (liter flessen bier) zijn genuttigd.

Al met al een leuke anderhalve week met een minder leuke afsluiting: Het afscheid van Bavo.

Natuurlijk heb ik ook weer iets leuks in het vooruitzicht. Zondag ga ik Yvon ophalen van vliegveld.
Ik heb ontzettend veel zin om haar een dikke knuffel te geven en alles van dit prachtige land te laten zien. De twee weken dat ze hier is zijn dan ook helemaal vol gepland met leuke uitstapjes.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte van mijn belevingen in het verre Suriname.

Dikke knuffel vanuit de Prinsessenstraat 114 (Mijn nieuwe adres)

  • 16 April 2014 - 22:19

    Mama:

    Nou Anne, salsalessen, dat zal oom Rene leuk vinden. Heeft hij er weer een nieuwe danspartner bij.
    Ook wij vinden de tijd snel voorbij gaan. (Gelukkig!)
    Gezellig dat Yvon zondag komt. Geef Haar ook van ons een dikke knuffel.
    Geniet van de komende tijd.
    XXX

  • 16 April 2014 - 22:21

    Tante Henny:

    Hallo prinsesje uit de prinsessenstraat, ik mis de foto's waar je het over hebt.

  • 16 April 2014 - 22:40

    Anne Van Diessen:

    @Mama: Ja, ik heb er ook ontzettend veel zin in als ze komt. Zal haar een dikke knuffel geven.
    @Tante Henny: Je bent ook zo snel met reageren. Ik moest de foto's nog uploaden. Haha. Maar inmiddels staan ze er bij, mét beschrijving! Groetjes uit de Prinsessenstraat

  • 17 April 2014 - 16:44

    Tineke:

    Dag Anne
    Net geslaagd, is ook geslaagd moetje maar denken!
    Ben benieuwd wat voor wandelmars je bedoelt, waarvoor de kindjes kleren hebben gepast.....
    Dat zal wel in een volgend verslag duidelijk worden, denk ik.
    Salsa is heerlijke muziek en een heerlijk ritme om op te dansen! Tja, ik spreek uit ervaring met de zumba-lessen, want daar wordt ook vaak salsa-muziek gebruikt.
    Nou Bart nog zien over te halen dat hij met jou samen gaat Salsa dansen!
    Deze week zijn Luuk en ik op pad geweest voor zijn gala-kleding en we zijn geslaagd! Wat een heertje!!!
    Niels gaat a.s. zondag naar de finale van de bekerwedstrijd, Ajax aanmoedigen. De wedstrijd is in het Feijnoord-stadion ,maar ze hoeven niet tegen Feijenoord. En deze moeder maar hopen dat er niet gevochten gaat worden of zo.
    Nou Anne, geniet lekker samen met je vriendin en tot volgende keer!

  • 17 April 2014 - 17:34

    Theo Van Diessen:

    Nou Anne,

    het ziet er goed uit wat je allemaal doet daar in het verre suriname!
    Hier gaat het zo zijn gangetje Anne.
    Tante Toos haar enkel is nog niet beter.
    Anke heeft werk gevonden in gennep bij Centerparcs.
    Peter moet geopereerd worden voor een knieblessure!

    Verder ook daar fijne paasdagen gewenst en het ga je goed daar lieve nmicht van me!

    Groetjes ome theo.

  • 17 April 2014 - 17:37

    Marian:

    Anne,

    ik ben zo blij dat je geslaagd bent ,en erg leerzaam van die salsadansen,dat zou wel een beetje moeilijk zijn voor mij.
    Ik ben begonnen met wandelen om te oefenen voor mijn vierdaagse wandelavonden in juni en ben ook afgevallen,dat ben ik ook aan het afvallen zodat ik een hele mooie kleren kunnen kopen voor mijn 50 ste verjaardag dan ben ik misschien heeel erg slank aan het worden.
    dus ik hoop dat ik vijfde medaille zal halen.dat zal wel geslaagd zijn voor mij dus duimen.
    En ik ga as zaterdag 19 april voor de laatste keer zwemmen voor de diploma die haal ik ook en een afsluitingsseizoensfeest en het begint na de zomervakantie ongeveer in septmeber weer.
    en ik ga met mijn zus tineke as zaterdagavond naar amsterdam naar het cirucus in de rai en ik bliijf tot zondagavond en maandag om 12 uur bij bea gaan bruncen.
    ik wens je ook alvast een paasweekend enz.

    gr van je tante marian.


  • 19 April 2014 - 13:23

    Anne:

    @Tante Tineker; Ja, inderdaad. Dat is zeker geslaagd! De wandelmars is de avondvierdaagse in Suriname. Maar hierbij gaat iedereen verkleed in een thema en wordt er heel veel muziek gemaakt en gedanst. (Combinatie tussen wandelen en carnaval) Maar ik zal zeker veel foto's en filmpjes maken.
    Als Luuk op gala is wil ik natuurlijk wel een foto van hem zien! :)
    @Ome Theo; Allemaal wat minder daar hoor ik wel. Maar wel fijn dat Anke is aangenomen!
    @Tante Marian; Wat goed dat je aan het oefenen bent voor de wandel-4daagse. Jij ook een fijn paasweekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 24965

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: