Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Vlindertuin

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Alweer een week voorbij in het mooie Suriname.
Deze week heb ik niet zo veel bijzonders gedaan. Wel ben ik 2 keer gaan squashen met mijn huisgenootje, Maartje. Dit wordt de wekelijkse bezigheid van ons zodat we toch een beetje sportief blijven hier.
Verder heb ik 3 dagen stage gehad deze week. Op vrijdagavond waren we uitgenodigd om bij Roger te komen eten. Hij had heerlijke kip met rijst klaar gemaakt voor ons. Hierna hebben we nog gezellig wat gekletst en biertjes gedronken.
Op zaterdag had ik voor één keer stage omdat ik had beloofd aan een andere stagiaire mee te helpen met een les. Om half 8 gisterenochtend stond ik dus paraat om bij stichting Rumas een les te geven over discipline.
Verder hebben we gisteren een rustige avond gehad. Lekker optijd naar bed zodat ik vandaag samen met Maartje naar de vlindertuin kon.

Vanmorgen om half 10 zijn Maartje en ik op de fiets gestapt om naar de vlindertuin te gaan.
Deze is in Lelydorp, ongeveer 1,5 uur fietsen vanaf Paramaribo.
Tijdens het fietsen zijn we over de Latourweg gekomen. (Speciaal voor de familie Latour een foto gemaakt. Zie foto's)
Rond half 12 waren we bij de vlindertuin omdat we onderweg een aantal keer gestopt zijn.
In de vlindertuin hebben we een rondleiding gekregen door verschillende 'vlinderhuizen'. In elk 'huis' zitten andere soorten vlinders. Deze mogen niet met elkaar in aanraking komen zodat ze precies weten welke cocons van welke vlinders zijn.
Verder hebben we tijdens de rondleiding veel rupsen gezien die we ook op onze hand mochten laten kruipen.
Ook hadden ze bij de vlindertuin landschildpadden, waarvan we de baby's van 3 weken op mochten pakken.
In totaal hebben we ongeveer 1,5 uur rondgelopen in de vlindertuin.

Na de vlindertuin hebben we nog lekker wat rijst gegeten bij een Warung. (Surinaams eettentje)
Na deze heerlijke lunch hebben we onze weg vervolgd naar Paramaribo. Rond 4 uur waren we weer veilig thuis in ons mooie roze huis aan de Prinsessenstraat.
De verdere avond heb ik heerlijk rustig aan gedaan. Over een uurtje lekker op één oor zodat ik morgen weer fris en fruitig ben voor een dagje stage!

Even iets anders voor de thuisblijvers onder ons: Mijn mobiel is helaas kapot gegaan gisteren (hij laadt niet meer op), dus ik ben niet bereikbaar via whatsapp de komende dagen.

Voor nu: Regenachtige groetjes uit Paramaribo! (De rest van de week en vandaag overdag is het wel stralend weer geweest hoor.)


  • 19 Mei 2014 - 07:59

    Mama:

    Zozo Anne wat sportief, squashen en dan nog wel twee keer in de week. Sportief hoor en dat in die hitte. Ga je ook nog salsa dansen? Hier heb ik niets meer over gehoord.
    Altijd weer leuk om de foto's bij je verslagen te zien. Foto's zeggen vaak zoveel. Gelukkig ben je je familie nog niet vergeten na al die tijd. Leuk dat je de tijd neemt om hier foto's voor te maken.
    Je hebt al veel foto's gemaakt. Het zal een heel dik fotoboek worden. Moeilijk kiezen welke je er wel in zet en welke niet.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel XXX


  • 19 Mei 2014 - 12:21

    Anne:

    @Mama; Hebben niet meer echt gekeken voor het salsadansen. De lessen waren 2 keer in de week op vervelende dagen. Dat was niet zo handig. Ik moet dus even kijken of ik dat nog ga doen.
    Jazeker, de foto's die hierbij staan is maar een kleine selectie van de foto's die ik maak. Dat wordt een heeel dik fotoboek! xxx

  • 19 Mei 2014 - 14:37

    Bea:

    Nou Anne, Wat zal het voor jou weer afkicken zijn als je over "een hele tijd" weer in ons landje bent.
    Je doet alsmaar leuke en interessante dingen. Heel ondernemend zijn jullie daar met zijn allen, maar dat moet ook! This is one's in a lifetime!
    Groetjes uit Olland.


  • 19 Mei 2014 - 17:12

    Marian:

    anne,

    Ik vind prachtig van die vlindertuin die zou ik wel eeens willen kijken maar ik ben ook ooit ergens vlinders gezien.
    En jij bent nu sportieve meid door suashen,dat is om zich niet vervelen ,is heel goed.
    Ik ga as vrijdagavond logeren bij mijn vriendin tot zondag want we gaan as zatterdag 24 mei met het personeelsreisje naar de efteling en savonds ergens samen eten en zondag gaan we van de club tractor tocht doen .
    En ik ga met tineke en bea volgende week dinsdag 27 tot met zaterdag 31 mei naar venetie (een paar dagen)op vakantie.

    groetjes uit sint-oederneode
    marian van diessen
    p.s.ik vind heel prachtige fotos van de vlinder tuin.

  • 20 Mei 2014 - 15:27

    Theo Van Diessen:

    Nou Anne, ik vraag me echt zo langzamerhand af of jij nog wel terug wilt naar nederland, als ik zo zie wat je daar in Suriname allemaal onderneemt!
    maar zoals ik al vaker heb geschreven aan jou: het voornaamste is dat je wat van je stage leert, een leuke vakantie hebt,MAAR VOORAL GEZOND WEER TERUG KOMT IN ONS KLEINE LANDJE NEDERLAND!
    Voorlopig het beste gwenst van mij en tante Toos!

    Ome Theo van Diessen.

  • 22 Mei 2014 - 16:35

    Tineke:

    Wat grappig de Latourweg! Weet je heel toevallig ook wat de achtergrond is van deze naamgeving? Zijn er beroemde ( of rijke) Latours in Suriname of zo? Anders kan ik mijn mannen hier tippen dat ze daar een keer langs moeten gaan; je weet tenslotte maar nooit waar het goed voor is!
    Goh dat is nou jammer...heb je vandaag de verkiezingen voor het Europese parlement hier toch gemist. Of heb je een volmacht afgegeven? Stemmen Surinaamse Nederlanders daar ook mee? Je weet maar nooit hoe de politiek in elkaar zit.
    Voel je je steeds veilig als op je fietsje zo her en der naar toe gaat? Want het kan soms lastig zijn om die macho's uit de buurt te houden, denk ik.
    Heb je in je vrije tijd ook contacten met Surinamers of is dat toch een min of meer gescheiden wereld? De vaste leerkrachten zien waarschijnlijk om de zoveel tijd weer een nieuwe horde bleekscheten daar naar toe komen. Ik kan me voorstellen dat ze dan niet telkens opnieuw echte vriendschappen gaan sluiten. het is allemaal tijdelijk.
    Maar jouw herinneringen zijn voor altijd! Die pakt niemand je meer af!

    Groet

    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 24987

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: