De eerste paar dagen in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anne Diessen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Canada

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 April 2016 | Canada, Toronto

Mijn reis naar Canada begon met reizen, reizen en nog eens reizen.
Mijn eigenlijke vlucht ging niet meer i.v.m. de eerdere aanslagen in Brussel, dus moest ik met een andere maatschappij vliegen. Hierdoor werd mijn wachttijd in Londen iets langer dan gepland.
Zaterdagnacht om 02:30 ben ik samen met mijn ouders naar Brussel airport gereden. Eenmaal daar, mochten zij niet mee naar binnen i.v.m. de strenge controles. Na vaak gecontroleerd te zijn, kon ik om 07:40 het vlliegtuig in om naar Londen te vliegen. Ik landde op Londen Heathrow.
Daar moest ik zo'n 9 uur mezelf zien te vermaken. Met mijn laptop bij de hand, lukte dit aardig. Zondag om 16:55 lokale tijd vertrok mijn vliegtuig naar Toronto. Deze vlucht duurde ongeveer 9 uur, en om 19:45 lokale tijd stond ik in Canada weer aan de grond.
Na flink wat zoeken had ik uiteindelijk de juiste trein gevonden om naar mijn hostel te gaan. Om 22:45 lokale tijd was ik in mijn hostel. Direct ben ik lekker naar bed gegaan.
Op maandagochtend wilde ik naar Stratford vertrekken. (zo'n 3 uur van Toronto vandaan) Ik ging naar het treinstation om een kaartje te kopen. Deze trein gaat echter maar 1 keer per dag. Ik heb mezelf de hele dag vermaakt in Toronto, langs het water en ben rond 18:00 in de avond met de trein mee gegaan. Bij een gate moest ik wachten om te gaan boarden. Het leek wel een vliegveld!
Rond 21:30 kwam ik in mijn Motel in Stratford aan. Ook daar ben ik direct gaan slapen, want op dinsdag had ik een afspraak op de st. Aloysius Catholic School. Hier heb ik een dagje meegelopen in groep 2 en groep 7. Dit was onwijs leuk om mee te maken en in korte tijd heb ik veel indrukken opgedaan.
Op woensdag heb ik lekker wat uitgerust (dat reizen hakte er toch wel in!) en heb ik lekker wat gewandeld door Stratford.
Deze morgen heb ik om 08:45 de trein weer terug genomen naar Toronto. Hier ben ik op zoek gegaan naar mijn hostel, welke ik niet zo makkelijk kon vinden. Uiteindelijk heeft de taxichauffeur mij naar de goede plek gebracht.
Intussen heb ik lekker wat rustig aan gedaan hier en ga zo richting de stad om een hapje te eten en wat te drinken!

Liefs, Anne

  • 29 April 2016 - 00:03

    Maaike:

    Hoi wat leuk iets van je te horen, ik blijf je verhalen volgen
    Gr Maaike

  • 29 April 2016 - 05:57

    Jan P.:

    Ha Anne,
    Leuk om te lezen, het ga je goed en doe veel wijsheid op!

  • 29 April 2016 - 08:28

    Paulien Schoenmakers:

    Hoi Anne.

    Een lange reis achter de rug zo te lezen.
    Hopelijk verloopt de rest wat relaxter.
    Fijne voortzetting toegewenst.
    We blijven je verhalen volgen.

    Gr. Paulien en Harry.

  • 29 April 2016 - 09:57

    Ben:

    Fantastisch dit te lezen, klinkt geweldig!

  • 29 April 2016 - 10:18

    Bea:

    Hoi Anne,

    Leuk dat we op deze manier op de hoogte blijven van jouw avontuur.
    Leuk verslagje.
    Nog heel veel plezier toegewenst en geniet ervan!
    Gr. Bea, Mari en Martijn

  • 29 April 2016 - 13:50

    Henny:

    Je wordt een echte wereldreiziger. Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 24970

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: