Toronto, Quebec en Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Toronto, Quebec en Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Toronto, Quebec en Montréal

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Mei 2016 | Canada, Montréal

Het duurde even, maar hier is dan mijn volgende reisverslag.
Op dit moment ben ik in Montréal, dit ligt ten Oosten van Toronto.
Mijn reis is gestart in Toronto, waarna ik gereisd heb naar Stratford, waar ik op scholenbezoek ben geweest. Na een paar dagen Stratford, ben ik teruggegaan naar Toronto. Mijn planning was om direct door te reizen naar Quebec, maar onverwachts kwam Kevin bij mij op bezoek. Samen met hem ben ik 2 dagen in Toronto geweest. Mijn planning had ik hierdoor wat aangepast. Samen met Kevin wilde ik de eerste dag graag de CN-Tower gaan bezichtigen, maar door het bewolkte weer was dit zonde van ons geld omdat we dan niet van het uitzicht konden genieten. De eerste dag hebben we dan ook wat door Toronto gewandeld, hebben we de Steamwistle bierbrouwerij en het Aquarium van Toronto bezocht.
De tweede dag zijn we eerst naar de Niagara Falls gegaan, en hebben later die dag nog de CN-Tower bezocht, waar we ook naar de zonsondergang gekeken hebben! PRACHTIG UITZICHT!
Op dinsdag is Kevin weer weggegaan en heb ik mijn reis vervolgd naar Quebec-city. Dit was een reis van zo'n 10 uur.
In Quebec heb ik veel leuke mensen ontmoet en heb ik lekker van de stad genoten. Daar heb ik de Montmorency Fall gezien van 83 meter hoog, zo'n 30 meter hoger dan de Niagara Falls.
Samen met een hostelgenootje heb ik Lévis bezocht, een klein plaatsje aan de andere kant van de rivier. Dit was een erg leuke dag, waarna we samen Poutin (lokaal gerecht met Friet, kaas en jus) hebben gegeten in Quebec en heerlijk hebben genoten van een zakje Popcorn uit een bekende Canadese zaak.
Verder heb ik in Quebec mijn Frans flink kunnen bijspijkeren aangezien ze daar bijna alleen maar Frans spreken en de meeste hostelgenoten ook Franse waren.
Na 5 dagen Quebec heb ik mijn reis voortgezet naar Montréal. Hier ben ik sinds gisterenavond en blijf hier een aantal dagen. Mijn planning tot zaterdag is nog niet helemaal bekend. Wellicht blijf ik in Montréal tot zaterdag, of ga ik toch nog een paar dagen naar Toronto. Who knows.
Voor nu, ga ik nog lekker een biertje drinken in de bar van het hostel en daarna mijn bed maar eens opzoeken!

Liefs, Anne




  • 10 Mei 2016 - 18:26

    Bea:

    Hoi Anne,

    Wat moet dit toch weer ontzettend genieten zijn voor jou....en wat een leuke ervaringen toch weer.

    Geniet er nog maar flink van, want voor je het weet ben je weer in ons landje......waar het overigens op dit moment ook prima is qua weer.

    groetjes Mari, Bea en Martijn

  • 10 Mei 2016 - 22:00

    Jan P:

    Hoi Anne, wat gezellig om dit weer te lezen. Veel plezier nog! Gr. Pollie.

  • 12 Mei 2016 - 20:51

    Paulien Schoenmakers:

    Hoi Anne.
    Zo te lezen heb je al veel gezien van Canada.
    Nog een fijne voortzetting toegewenst.

    Gr. Paulien en Harry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 24982

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: