Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Titicacameer

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Augustus 2016 | Peru, Puno

Gisterenochtend werden we op het afgesproken tijdstip opgehaald bij ons hotel in Puno. We werden naar de haven gebracht waar onze kapitein en gids stonden te wachten.
Na 30 minuten varen kwamen we aan bij de rieteilanden. Bij de politie moesten entree betalen om het meer op te mogen. Alles op deze eilanden is gemaakt van riet. Ook mochten we de traditionele kleding passen, die ons uiteraard prachtig stond. Van het ene rieteiland werden we met een rietboot naar een ander rieteiland gebracht, waar we een officiële stempel in ons paspoort hebben laten zetten. Na ons bezoek aan de twee rieteilanden hebben we 2,5 uur gevaren naar het eiland Amantani, waar we bleven overnachten bij ons gastgezin. We werden hartelijk ontvangen door onze 'papa' en 'mama' en de drie kinderen van ons gastgezin. We kregen een heerlijke lunch, waarna we even konden rusten. Aan het einde van de middag zijn we met onze gids gehiked naar Pacha tata (vader-aarde tempel). Dit was 1,5 uur bergopwaarts hiken op een hoogte van 4200 meter. Het was erg zwaar door de ijle lucht. Bij de tempel hebben we de prachtige zonsondergang bekeken en zijn daarna terug gehiked naar ons gastgezin waar onze avondmaaltijd klaar stond. Na het avondeten hadden we ons gastgezin onze meegebrachte cadeautjes gegeven (kleurboek, stiften, voetbal en wat te eten). Vooral de kinderen waren hier erg blij mee! Ine en Anne hebben mee de afwas gedaan. Op onze knieën met een teil koud water uit het meer hebben we de afwas gedaan, aangezien er geen stromend water was.
In de avond werden we in traditionele kleding gehesen om op pad te gaan naar de locale disco. Bij de disco hebben we gedanst op Peruviaanse muziek en een lekkere Cervesa (biertje) gedronken samen met onze 'mama'.
Hierna zijn we teruggewandeld in het pikkedonker (met zaklamp) naar ons gastgezin en hebben heerlijk onder de Alpacadekens geslapen.
In de ochtend wilden we heerlijk uitgebreid douchen, maar aangezien er geen stromend water was, werd het toch maar een koude plens water uit het meer in ons gezicht gooien. Na ons ontbijt hebben we afscheid genomen van ons gastgezin en zijn we terug naar onze boot gegaan. Onze kapitein voer ons naar het eiland Taquila waar we weer een hike gingen doen. Ditmaal ongeveer drie kwartier bergopwaarts waar we uitkwamen op een mooi plein.
Om 10 uur kregen we onze lunch. Dit was versgevangen vis uit het meer. Na deze lunch zijn we teruggewandeld via de trappen, naar de boot en heeft onze kapitein ons teruggevaren naar Puno. De boot klapte een aantal keren tegen de kade aan en op het meer ging het er ook wild aan toe door de wind.
De kapitein heeft ons echter weer veilig afgezet op het vasteland.
Zodra we in ons hotel in Puno waren, zijn we meteen in de douche gesprongen omdat we ons niet meer zo fris en fruitig voelden.
Hierna hebben we lekker een hapje gegeten in de stad.
Morgenvroeg worden we om 06:30 opgehaald door de taxi om ons naar het busstation te brengen. Vanaf hier gaan we een busreis maken naar Cuzco.
Terwijl iedereen in Nederland al heerlijk ligt te slapen, gaan wij hier nog een potje kaarten!
Buenas noches, hasta mañana!

• 08 Augustus 2016 - 07:47

Margreet:

Er gaat geen moment verloren van jullie vakantie als ik dit allemaal lees. Vroeg uit de veren, en een goed gevuld dagprogramma. Afwassen op je knieën en met koud water, wat zijn wij het toch luxe gewend. Ik geniet van jullie verslag. Een fijne tijd nog.

• 08 Augustus 2016 - 09:34

Bea Mari En Martijn:

Nou, ik heb niet het idee dat jullie "uitgerust" terug zullen komen uit Peru. Maar wat een geweldige reis lijkt me dit!
    Een ervaring om nooit meer te vergeten. Geniet er nog verder van, want het vliegt voorbij.....

• 08 Augustus 2016 - 09:51

Paulien:

Hallo allemaal .
    Wat een geweldige vakantie beleven jullie .
    Elke dag weer een nieuwe belevenis.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag en foto's.
    Fijne voortzetting van jullie avontuurlijke reis.

Gr. Paulien en Harry.

• 08 Augustus 2016 - 11:19

Henny Dinnissen:

Wat een mooie reis maken jullie toch. Vol met avonturen en ontberingen. Andere cultuur en gewoontes. Prachtige momenten en belevenissen.

• 08 Augustus 2016 - 20:23

Lieneke:

Wat een onvergetelijke reis voor jullie als gezin! Wij reizen op deze manier gratis met jullie mee.wat een prachtige dingen krijgen jullie (en wij via de foto's) te zien! Dit is toch wel echt iets anders als een weekje terschelling! Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie verder en een behouden thuiskomst en tot in Liempt!
    Groetjes, Jan en Lieneke.