De eerste paar dagen.... - Reisverslag uit San Ramón, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen.... - Reisverslag uit San Ramón, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juli 2016 | Peru, San Ramón

Op woensdag hebben we een stadstour gedaan door Lima onder leiding van een gids. Hier hebben we o.a. een prachtig klooster bezocht. In het centrum van Lima liepen veel militairen rond in verband met de wisseling van de president die op donderdag plaatsvind.
Donderdag om 05:10 uur werden we in ons hotel in Lima opgehaald om naar de trein gebracht te worden. Omdat het de wisseling van de president was, konden we niet bij het station afgezet worden omdat dit tegenover het presidentieel paleis lag. We zijn achter een aantal Peruviaanse reizigers aangelopen en zo uiteindelijk bij het station aangekomen. De filmploeg verwelkomde ons daar. Deze trein rijdt dit traject maar één keer per maand en duurt 13 uur. We werden vooraf gewaarschuwd voor hoogteziekte omdat we een hoogte gingen bereiken van ongeveer 4800 meter. In de trein kwamen ze langs met plastic zakjes (spuugzakjes) en pillen tegen hoogteziekte. Wij dachten/hoopten deze niet nodig te hebben. Maar helaas, Anne werd flink ziek en riep de treinzuster bij zich. Na wat pillen, zitten op de grond en weer wat dalen, ging het uiteindelijk weer beter. Een ervaring om nooit te vergeten! Bij aankomst op het Station in Huancayo was de halve stad uitgelopen om de reizigers te verwelkomen onder leiding van de harmonie en de dansmariekes.
Na een kort nachtje in Huancayo werden we op vrijdagochtend om 06:00 opgehaald om richting Pampa Hermosa Lodge te gaan. Na een wilde autorit door de bergen van 3,5 uur waarbij Ine erg misselijk werd en het plastic zakje nodig had, zijn we overgestapt in een pick-up. De laatste 25 km tot de Lodge, duurde 1,5 uur.
We zijn hier terecht gekomen in het paradijs midden in de Peruviaanse jungle. Met een locale gids en onze persoonlijke tolk hebben we een hike gemaakt naar 2 mooie watervallen. Na wat rusten en Cervesa (ofwel biertje!) gedronken te hebben, was het tijd voor een douche en schuiven we daarna aan bij het avondeten.

Voor nu, Peruviaanse groeten uit de jungle!
(Overigens lezen jullie dit pas als wij weer in de bewoonde wereld zijn en weer WIFI hebben.)

• 01 Augustus 2016 - 08:03

Ria:

Hoi Anne, Stef, Ine en Adrie, wat een Leuke blog om te lezen, heel avontuurlijk en met mooie foto's ook.

Tijd te kort lijkt me om alles in je op te nemen zoveel komt er op je af. Geniet met een grote G en ik kijk uit naar jullie volgende blog.

• 01 Augustus 2016 - 09:36

Bea Mari En Martijn:

Nou, dit moet toch een geweldige belevenis voor jullie allemaal zijn. Dat "beetje ziek zijn", dat moet je er dan voor over hebben, maar dat zal het zeker wel waard zijn. Geniet ervan en we kijken uit naar de volgende blog en foto's.

• 01 Augustus 2016 - 09:44

Henny Dinnissen:

Hallo reizigers, fijn om weer iets van jullie te horen. Een geweldige ervaring zo'n treinreis en hike. Groetjes van ons allen.

• 01 Augustus 2016 - 10:26

Margreet:

Wat een geweldig mooie natuur daar. Geen ogen genoeg lijkt me. Een geweldig blog. Zo reizen we met jullie mee. Nog een vraag aan Ine: al kennis gemaakt met de cavia?

Groet, Margreet.

• 01 Augustus 2016 - 12:34

Tineke Van Diessen:

Wij proberen jullie vanuit de Ardennen ook te volgen; zelfs hier is internet niet altijd optimaal.
    Geweldig om deze expeditie als gezin te kunnen maken; bij zoiets neem je ongemakken op de koop toe. Pura Vida! Een beetje jaloers zijn we wel.......
    Geniet ervan, kijk, ruik en neem alles om je heen goed in je op! Hasta el proximo vez!
    Adios! Jan y Tineke.

• 01 Augustus 2016 - 18:00

Marian:

hoi adrie,ine en anne stef,

ik ben blij dat ik jullie fotos kan zien wat er is te doen dus jullie hebben treinreisje gemaakt en wat bezichtigd .ik ben jaloers op jullie . ga erop aan en genieten en pas op dat jullie niet weer ziek worden zoals anne .dat hoop ik .

groetjes uit rooi Marian.v diessen

• 01 Augustus 2016 - 19:23

Paulien :

Hallo allemaal
    Zo te zien hebben jullie een avontuurlijke vakantie
    Het hoogte en wagenziek zijn is maar tijdelijk .
    Dus dat is weer gauw vergeten.
    Fijne voortzetting nog van jullie vakantie.

Gr. Paulien en Harry.

• 02 Augustus 2016 - 14:32

Karin:

Wat een avontuurlijke reis maken jullie zeg! Mooie foto,s ook. Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Veel groetjes van Eric en Karin