Ecolodge Pampa Hermosa en Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Ecolodge Pampa Hermosa en Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Ecolodge Pampa Hermosa en Arequipa

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Augustus 2016 | Peru, Arequipa

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we overnacht in Ecolodge Pampa Hermosa.
De 2e dag bij de Lodge gingen we in de ochtend een hike doen. Ons werd verteld dat deze 2 uur zou duren. Echter, na 1,5 bergopwaarts wandelen zijn Ine en Anne omgedraaid. Ine vond het erg zwaar omdat het ontzettend steil was. Anne is ook mee omgedraaid en zijn weer teruggewandeld naar de Lodge.
Eenmaal terug bij de Lodge hebben we de was gedaan en daarna de rest van de dag heerlijk gerelaxed. Anne had zich nog gewaagd aan een duik in de koude rivier.
Tijdens ons verblijf in Pampa Hermosa hebben we apen gezien, rode rotshanen (prachtige oranje/rode vogels), spinnen, de papegaai van de Lodge en nog veel meer. Het was er echt prachtig!
Zondagochtend om half 10 stond de jeep weer klaar voor ons, om ons richting San Ramon te brengen. Vanaf San Ramon werden we met een taxi naar het vliegveld bij Jauja gebracht. Vanaf hier vlogen we weer terug naar Lima om daar 1 nachtje te slapen. Op maandag zijn we met het vliegtuig naar Arequipa gevlogen. Dit was ongeveer 1,5 uur vliegen. Hier werden we weer door een taxi naar ons hotel gebracht.
In de avond zijn we nog even de stad in gegaan en hebben lekker gegeten.
Vanmorgen om 9 uur werden we weer opgehaald door een taxi met een privégids. Hiermee zijn we een stadstour gaan maken. Allereerst hebben we de vulkanen van Arequipa vanaf een afstandje bewonderd. Daarna zijn we door de oude stadswijk gewandeld en hebben het prachtige klooster; Santa Catalina bezocht. Het is eigenlijk een stad in een stad. Het klooster bestaat uit 80 kamers. Momenteel wonen er nog 14 nonnen.
Na ons bezoek aan het klooster hebben we nog lekker geluncht en zijn we teruggegaan naar ons hotel.
Inmiddels (wanneer dit bericht getypt wordt) zitten we op een terras in het centrum van Arequipa. Vanmiddag liepen we nog in onze korte broek, in de felle zon en nu zitten we met onze lange broek en dikke jas buiten. De temperatuurverschillen zijn overdag en 's avonds dus erg groot.
Morgen worden we om 8:00 weer opgehaald om een busreis van 4 uur te maken naar de Colka Canyon. Ook tijdens deze reis krijgen we weer te maken met hoogteverschillen. Ditmaal passeren we de 4900 meter hoogte. (Boven de 4000 meter kun je kast krijgen van hoogteziekte). We hebben ons goed voorbereid. De pillen zijn ingeslagen en we hebben Cokasnoepjes in ons bezit. Dit snoepje wordt gemaakt van de Cokaplant. Het geeft een rustgevend effect en je blijft er wakker van, vertelde onze gids. Conclusie; Dit zal niet geïmporteerd mogen worden in Nederland.
Voor nu gaan wij nog lekker een hapje eten in de stad!
(Dit wordt uiteraard vanavond in het hotel pas geüpload)

Ciao!

• 03 Augustus 2016 - 13:21

Femke :

Dit klinkt allemaal als een droom voor mij! Wat super dat jullie dit allemaal mogen meemaken. Geniet ervan! Groetjes Femke

• 03 Augustus 2016 - 14:29

Theo Van Diessen:

zo te zien gaat het best aardig daar in peru, het is wel een heel mooie ervaring lijkt me.
    het ga jullie goed daar en ik / wij zijn benieuwd naar het volgende verslag uiteraard.

groetjes Theo en Toos.

Ps Rob zit inmiddels met gerdie in Indonesië.

• 03 Augustus 2016 - 17:48

Edith Bierlaagh :

Het klinkt allemaal erg mooi en is natuurlijk ook heel speciaal om daar te zijn, ik blijf jullie reisverslag volgen. Veel plezier en stop stiekem wat van die Cokasnoepjes in jullie rugzakje

• 03 Augustus 2016 - 19:16

Margreet:

Het lijkt wel een sprookje. Geweldig. Een onvergetenlijke ervaring lijkt me. Gewapend met die snoepjes moet het zonder hoogteziekte gaan lukken. Geniet ervan (van de snoepjes en de rest!)