Op grote hoogte - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Op grote hoogte - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Op grote hoogte

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Augustus 2016 | Peru, Arequipa

Vanmorgen werden we om 08:00 opgehaald van ons hotel om onze reis te vervolgen naar Chivay, waar zich ook de ColcaCanyon bevindt.
Tijdens onze reis passeerden we weer de 4000 meter (4916 om precies te zijn) waarbij hoogteziekte op kan treden.
Natuurlijk hadden we ditmaal een goede voorbereiding getroffen. Bij het ontbijt hebben we pillen ingenomen en al eerder hadden we Cocasnoepjes en Cocabladeren ingeslagen. Tijdens de reis (vanaf 3800 meter ongeveer) moesten we op deze bladeren gaan kauwen. Dit gaf een erg verdovend gevoel in je mond. Ook onze chauffeur en gids kauwden hier op, zodat ze tegen de hoogte konden.
Onderweg hebben we Alpaca's, Vicuña's en Guanaco's gezien. Dit zijn allemaal lama-achting dieren.
Eenmaal in ons hotel hebben we gerust in de middag om te acclimatiseren. Aan het einde vam de middag hebben we vol verbazing rondgelopen in het dorpje hier. Veel vrouwen lopen hier nog in traditionele klederdracht rond. Wat zijn wij blij dat we in een welvarend land geboren zijn! We hebben gegeten in een 'restaurant' waar de straathonden binnen liepen om het afval op te eten. We hebben ook het Alpacavlees geproefd omdat we niet konden communiceren met de serveerster. Na afloop kregen we een heerlijk kopje thee aangeboden van het huis.
Op dit moment zitten we in een wat luxere coffeeshop met goede WIFI.
Morgenvroeg worden we om 07:00 opgehaald om richting de ColcaCanyon te gaan, waar we gaan proberen om Condors te spotten.
Nu gaan we nog gezellig een potje kaarten en optijd naar bed!

De Peruviaanse groeten!

• 04 Augustus 2016 - 09:14

Henny Dinnissen:

Fijn dat de cocabladeren zo goed helpen tegen de hoogteziekte. Voel je ook dat je zo hoog zit? Beweeg je ook anders op deze hoogte? Heel veel plezier met het vervolgen van jullie reis.

• 04 Augustus 2016 - 20:04

Bea, Mari En Martijn:

wauw, wauw, en nog eens wauw.

Ik begin toch wel "lichtelijk jaloers" te worden op deze reis van jullie. Geweldig om mee te maken. Geniet er nog met volle teugen van. Wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag. Heel fijn om zo "op de hoogte" te blijven. Groetjes uit (H)Olland.

• 05 Augustus 2016 - 06:30

Johan Merks:

HoMooi om jullie ervaringen te lezen.Kei mooi geniet ervan.
    Dit is natuurlijk niet te vergelijken met europa.
    Nog een fijne vakantie.
    Gr. Marianne @ Johan