Chivay en Puno - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Chivay en Puno - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Chivay en Puno

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Augustus 2016 | Peru, Arequipa

De 2e dag in Chivay moesten we al vroeg op in de ochtend om de Condors te gaan bezichtigen in de ColcaCanyon. Om half 6 liep de wekker af, zodat we optijd waren.
Met onze taxi werden we naar de ColcaCanyon gebracht. We hebben daar anderhalf uur gewacht om Condors te kunnen spotten. Onder in de Canyon konden we ze al goed zien, maar ze waren nog ver weg. Na anderhalf uur zouden we teruglopen naar onze taxi toen ineens de Condors vlak boven onze hoofden kwamen vliegen. Natuurlijk bleven we daar nog even van genieten. Wat een spektakel was het om de Condors van zo dichtbij te kunnen bewonderen. (Een mannelijke volwassen Condor heeft een spanwijdte van wel 3 meter!)
Nadat we goed gespot hadden zijn we weer de taxi ingestapt. Onze gids had echter een verrassing voor ons en we mochten nog een geiser gaan bezichtigen. Dit was spectaculair om te zien. Het water spoot van onderuit een rivier zo'n 12 meter omhoog.
Na deze verrassing zijn we weer teruggebracht naar ons hotel.
In de middag zijn we met onze gids naar een thermaalbad geweest. Dit was heerlijk ontspannen.
Van al dat ontspannen krijg je natuurlijk honger. We hadden een restaurant opgezocht wat er van buitenaf erg aantrekkelijk uit zag. Binnen was het iets minder. Er stonden 4 tafels binnen en je moest zelf je stoelen bij elkaar sprokkelen. De kinderen (ongeveer 3 jaar) van de eigenaren waren intussen de borden van de gasten die vertrokken waren, leeg aan het eten en bestrooide elkaar met peper.
Het eten was prima. Het varken was in stukken gehakt en in de frituur gegooid. Het was kauwen door het spek, de verloren huid (met haren) en de hoef heen. Maar buiten dat, was het eten redelijk.
Vanochtend werden we weer om 07:00 opgehaald om richting Puno te reizen met de taxi.
Ditmaal waren we wéér goed voorbereid op de hoogte. We passeerden namelijk weer de 4900 meter. Alleen Anne had onderweg wat last van hoogteziekte, maar buiten dat, liep de rit voorspoedig.
Onderweg zijn we gestopt in een Incadorpje waar we graftombes bezocht hebben. Dit was mooi om te zien, maar erg vermoeiend door de ijle lucht. (Goede training voor het beklimmen van de Machu Picchu). Ook hebben we Flamingo's gespot onderweg.
In de middag zijn we afgezet in ons hotel. Nadat we de was gedaan hadden, zijn we de stad Puno gaan verkennen.
Vanavond gaan we weer op tijd naar bed want morgen om 07:00 worden we met een boot over het Titicacameer gevaren (3 uur varen) waar we afgezet worden op een rieteiland bij de indianen waar we een dag verblijven en een nacht gaan overnachten. Hoe het ons daar vergaat horen jullie weer als we in de bewoonde wereld zijn mét stroom en WIFI.

De groetjes uit Puno!

• 06 Augustus 2016 - 08:42

Ria:

Leuke verhalen weer. Jaloerssssss

Groetjes en ik ga maar weer aan het werk terwijl jullie vakantie vieren

• 06 Augustus 2016 - 10:18

Paulien:

Hallo allemaal
    Het blijft spannend om jullie avonturen te volgen.
    Het zal wel vermoeiend zijn , maar wel een belevenis die jullie nooit meer vergeten.
    Nog een prettige voortzetting van jullie avontuurlijke reis.

Gr. Paulien en Harry.

• 06 Augustus 2016 - 16:28

Margreet:

Misschien is het eten van cavia toch nog een optie? Wat een geweldige ervaringen doen jullie op. Iedere dag opnieuw een belevenis. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen op het eiland en het Titicacameer.
    Gr. Margreet.

• 06 Augustus 2016 - 18:54

Theo Van Diessen:

jullie maken echt van alles mee daar in peru zeg!
    het is wel een heel avontuur, met heel andere ( eet ) gewoontes dan hier zo te lezen.
    nog een hele fijne verdere leerzame avontuurlijke vakantie verder en tot gauw weer!

groetjes vanuit de leunestraat te sint-oedenrode.