Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Cuzco

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2016 | Peru, Cuzco

Ola,

Gisterenochtend zaten we om 6 uur aan het ontbijt, omdat we om half 7 alweer opgehaald werden om naar het busstation te gaan.
Om 7 uur vertrok onze bus van Puno naar Cuzco. In totaal duurde deze reis ongeveer 11 uur. Onderweg zijn we 5 keer gestopt om mooie tempels, een ondergrondse gang en een kerk te bezoeken. We zaten in een echte touristenbus. Toen we bij de bezienswaardigheden waren, leken we wel een kudde schapen. We hoorden de mensen nog nét niet blaten. Iedereen liep braaf achter onze gids aan. Hij vertelde erg interessant maar langdradig, waardoor we soms iets eerder souvenirs gingen shoppen dan de bedoeling was. Gelukkig hebben we tijdens de rest van onze reis telkens een privégids.
Na lang in de bus gezeten te hebben waren we gearriveerd in Cuzco. Daar stond onze volgende privégids alweer klaar om ons naar het hotel te brengen. (Wat een luxe hè..)
We sliepen in een erg mooi hotel met een binnenplaats. In de avond zijn we nog de stad in gegaan en hebben we lekker gegeten en een potje gekaart.
Vanmorgen konden we eindelijk een keer uitslapen. Om 9 uur zouden we gaan ontbijten. Natuurlijk waren we allemaal al lang voor onze wekker wakker, maar wat was het fijn dat we nog even konden blijven liggen. Na een uitgebreid, verrukkelijk ontbijt, werden we om 11:15 weer opgehaald door onze taxi om ons naar de autoverhuur te brengen.
Daar stond een 4 x 4 jeep klaar waar we zelf mee naar de Sacret Valley mochten rijden. Het verkeer is hier net even wat anders dan in Nederland. Verkeersborden en zebrapaden kennen ze wel, maar er wordt geen rekening mee gehouden.
Onderweg zijn we gestopt bij zoutmijnen. Dit was indrukwekkend om te zien. Alles wordt hier nog met de hand gedaan.
Hierna zijn we doorgereden naar ons hotel in de Sacret Valley waar we 2 nachtjes blijven. Zometeen gaan we het dorp even verkennen hier en een hapje eten. Morgen kunnen we alweer uitslapen want we hebben weliswaar een vrije dag! We gaan de omgeving verkennen, de was doen en lekker even relaxen zodat we ons klaar kunnen stomen voor Machu Picchu!

Wij gaan nu de stad in!
Adios amigos

• 10 Augustus 2016 - 07:50

Ria:

leuk weer om te lezen luitjes !!!

Geniet van de paar rustige dagen om daarna weer die mooie klim te gaan maken.

Houdoeeee

• 10 Augustus 2016 - 08:05

Margreet:

Heb Machu Picchu gegoogled. Zeer de moeite waard. Maar een paar dagen rust tussen door en uitslapen is ook wel heel lekker lijkt me.

Geniet ervan.

• 10 Augustus 2016 - 17:51

Paulien:

Hallo allemaal.
    Fijn dat jullie nu een paar dagen uit kunnen rusten na al die belevenissen om daarna de verborgen Incastad Machu Picchu op ruim 2400m hoogte te bezoeken.
    Fijne voortzetting en geniet nog van jullie vakantie.

Gr. Harry en Paulien.

• 10 Augustus 2016 - 18:53

Tineke Van Diessen:

Wat een luxe, om bijna steeds een prive-gids e.d. te hebben! Op die manier halen jullie waarschijnlijk wel het maximale uit jullie reis. Ik weet niet wie de stukjes telkens schrijft, maar het leest als een boek, waarvan je snel naar het volgende hoofdstuk wilt gaan. Op naar het volgende avontuur! Zijn we bijna bij het Hoofdstuk Machu Picchu? Dat is voor de meesten wel het hoogtepunt van Peru. Volgens mij is jullie reis echter nu al een aaneenschakeling van hoogtepunten. Hasta el proximo vez! Adios!

• 11 Augustus 2016 - 11:25

Diny:

Idd,mooi geschreven en wat zullen jullie veel indrukken op doen,denk dat als jullie straks thuis zijn nog een week thuis uit moeten rusten van al die reizen en indrukken....
    Geniet ervan en ik zie uit naar het vlgd reisverslag,grt uit het regenachtige Gimde....

• 11 Augustus 2016 - 15:03

Theo Van Diessen:

nog heel veel plezier gewenset daar in het verre ;peru.

we zijn benieuwd naar de foto's en verhalen natuurlijk.

tot gauw

gr theo en toos.

• 11 Augustus 2016 - 21:53

Marian:

ik vind heel prachtige fotos waar jullie naar toe geweest zijn ,dus het is interessant om zo elke keer ergens anders in peru en goed voor leerzame ervaring op te doen hoe het daar uit ziet.ik ben benieuwd voor verdere reisverslag en de fotos van jullie.

uit rooi gr marian v diessen.

• 11 Augustus 2016 - 23:45

Anne:

Dankjewel allemaal. Het is een onvergetelijke reis!
    @Tante Tineke Ik (Anne) typ de verslagen. Met soms wat hulp van mijn lieve moeder!
    Voor nu de groetjes vanuit een tentje waar we een heerlijk wijntje aan het nuttigen zijn!
    Liefs, ons allemaal!