Onderweg naar Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Machu Picchu

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Augustus 2016 | Peru, Cuzco

Gisteren hadden we een vrijde dag. We konden lekker uitslapen en op ons gemak doen. Om half 9 gingen we ontbijten, omdat het anders al opgeruimd zou zijn. Dus echt uitslapen was het nou ook weer niet.
In de ochtend hebben we rondgewandeld in het dorpje waar we zaten; Ollantaytambo.
Na wat koffie gedronken te hebben, zijn we met onze huurauto gaan rondtoeren in de buurt. We zijn gestopt in de stad Calca. Hier hebben we lekker rondgewandeld en hebben de locale markt bezocht. Wat heerlijk was het om even zelf rond te lopen zonder een gids.
Nadat we wat gedronken hadden, zijn we teruggereden naar ons dorpje.
Natuurlijk moest er daarna druk gesocialized worden, maar aangezien het in Nederland al 's nachts was, viel dat nog niet zo mee.
Nadat we Facebook uit ons hoofd geleerd hadden, zijn we weer het dorp in gegaan om een lekker wijntje te drinken en wat te eten.
We zijn lekker optijd naar bed gegaan zodat we vandaag weer fris en fruitig waren.
Na ons ontbijt vanmorgen stond onze taxi ons op te wachten om ons naar het treinstation te brengen. Het was weliswaar een taxiritjes van 2 hele minuten. Dit hadden wij natuurlijk niet aangekund om dit zelf te lopen! We waren ruim op tijd voor onze trein om half 11. Deze trein gaat naar het dorpje Aguas Calientes. Dit is in de buurt van Machu Picchu waar we morgen naartoe gaan. Zometeen als we de trein uitstappen zal er weer een gids klaar staan met onze naam op een bordje, zoals iedere keer nog het geval. Deze breng ons naar het hotel, en in de middag en avond hebben we nog vrijaf. Vanavond krijgen we een briefing over wat we morgen precies gaan doen. We gaan in ieder geval naar Machu Picchu. Wij denken dat dit het hoogtepunt van onze reis gaat worden. We hebben daar enorm veel zin in.
(Dit verhaal is in de trein getypt, maar wordt uiteraard pas geüpload als we Wifi hebben in ons hotel.)
De Peruviaanse groetjes vanuit onze Panoramatrein, met prachtig uitzicht!

• 12 Augustus 2016 - 11:41

Theo Van Diessen:

allemaal eel veel plezier morgen in machu pichu.

goetjes vanuit de leunestraat te sint-oedenrode.

• 12 Augustus 2016 - 19:53

Diny:

Zo zeg sta ik niks van te kijken een taxi voor 2 minuten(hè Takkie)

• 12 Augustus 2016 - 19:56

Diny :

Mooi,hoor waar jullie naar toe gaan,lijkt wel de dak Vd wereld....zo hoog,geen rare selfies maken,aub.....geniet ervan daar hoog ik die bergen...

• 13 Augustus 2016 - 22:00

Christien:

Goh, wat een geweldige vakantie moet dit zijn.
    Ik geniet van de verhalen en de foto's.
    Nog veel plezier en geniet er nog en paar dagen van.
    Groetjes Christien