Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2016 | Peru, Machu Picchu

Afgelopen vrijdag zijn we naar Machu Picchu gegaan. Onze verwachting was dat dit het hoogtepunt van onze reis zou zijn.
Met onze gids hadden we afgesproken dat we om 05:30 in de rij voor de bus zouden gaan staan. Om 05:30 stonden we inderdaad in de rij... Helemaal bovenin het dorp begon de rij, en na 2 uur wachten, en we onderin het dorp waren, mochten we eindelijk de bus in. Dit is de normale gang van zaken, vertelde de gids ons.
Na de busrit over een slingerend bergpad, kwamen we na een half uurtje aan bij de ingang van Machu Picchu.
Toen we binnenkwamen, konden we uitkijken over de verlaten Incastad. Dit was erg indrukwekkend om te zien. We mochten van onze gids kiezen of we eerst wilden gaan hiken, of eerst de stad wilden bezoeken. Wij kozen voor het hiken, omdat we nog fris en fruitig waren. Na meer dan een uur bergopwaarts hiken over een pad aangelegd door de Inca's, kwamen we aan bij De Zonnepoort. Vanuit hier konden we neerkijken op de prachtige verlaten stad. Na even uitgerust te hebben, zijn we terug naar beneden gehiked om samen met onze gids door Machu Picchu te wandelen. Na 1,5 uur in de verlaten stad rondgewandeld te hebben, waren we erg moe en hongerig. Op een terrasje net buiten Machu Picchu hebben we even wat gedronken en gegeten, zodat we weer voldoende energie hadden om wéér in de rij te gaan staan voor de bus. Ditmaal hoefden we 'maar' drie kwartier te wachten voordat we met een bus mee konden. (Er rijden de hele dag door 30 bussen heen en weer. Dit geeft vast wel een indruk over hoe druk het was!)
In de middag hebben we ons vermaakt op het terras in Aguas Calientes. In de avond ging onze trein terug naar Ollantaytambo, waar onze auto stond geparkeerd. Na nog 2 uur rijden, kwamen we aan bij ons hotel in Cuzco. We zijn direct ons bed ingedoken na deze vermoeiende dag!
De 'laatste' dag hadden we vrijaf in Cuzco. We hebben lekker wat gewandeld. Ine en Adrie hebben de cathedraal nog bezocht. Deze was erg mooi. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden.
In de avond zijn we vroeg naar bed gegaan, aangezien om 03:30 de wekker weer stond, om naar het vliegveld te gaan! Lees in ons volgende verslag onze spannende vliegavonturen!
Buenos noches!

• 15 Augustus 2016 - 12:35

Theo Van Diessen:

anne, het is weer een mooi verslag om te lezen.

je schrijft prachtige interessante verhalen. mooi om te lezen.

groetjes ome theo.