De eerste dag in Suriame - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu De eerste dag in Suriame - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Suriame

Door: Anne van Diessen

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteren ben ik aangekomen in Suriname. Het vliegtuig had een half uur vertraging door een storing bij de bagage controle. Maar desalniettemin zijn Roger en ik toch veilig geland in het mooie Suriname.
Vandaag is mijn eerste échte dag hier in Paramaribo. Samen met mijn twee huisgenoten zijn we een kijkje gaan nemen in de omgeving. We wilden naar een shoppingcenter om het een en ander te halen maar deze was helaas gesloten. In de namiddag zijn we maar naar het centrum van Paramaribo gegaan met de taxi. Daar hebben we lekker rondgelopen langs de Surinamerivier en hebben vervolgens een hapje gegeten bij 't Vat.
Morgen ga ik samen met Roger naar de ambassade om ons Machtiging tot Kort Verblijf aan te vragen. Verder gaan we een fiets huren een Surinaamse SIM-kaart aanschaffen. Wel zo handig...
Voor nu ga ik nog even lekker genieten van het weer!
In het mapje 'foto's' kun je een aantal foto's zien die ik al heb gemaakt.
(Zoals: Mijn appartement, de omgeving, De Surinamerivier)

Heel veel groetjes uit het warme Suriname!

  • 03 Februari 2014 - 00:56

    Jenny Boeijen:

    Heej anne..

    leuk om te horen dat het daar leuk is. ik houd je mooi in de gaten via deze site.
    ik hoop dat je het erg naar je zin zal hebben daar en veel zult leren.
    ik ben benieuwd naar de foto`s die je daar allemaal maakt.

    veel plezier en succes.

    xx je nichtje Jenny

  • 03 Februari 2014 - 06:42

    Mama:

    Hoi Anne,
    Wat leuk dat je al wat foto's geplaatst hebt.
    Je hebt een mooi uitzicht vanuit je appartement.
    Zo kunnen we een betje meegenieten van jouw reis.
    Groetjes mama xxx

  • 03 Februari 2014 - 07:35

    Tante Henny:

    Op de badkamer na, ziet het appartement er leuk uit. Het lijkt wel of het aan een zandweg staat? Het centrum van Paramaribo ziet er ook exotisch uit. Geniet van je avontuur.

  • 03 Februari 2014 - 08:39

    Elly:

    Anne, toen ik je de laatste keer zag, besefte ik niet dat het de laatste keer voor je vertrek zou zijn. Op dez manier dan alsnog: heel veel plezier in Suriname. Leuke foto's, ze zeggen meer als een pagina tekst.
    Elly van Someren

  • 03 Februari 2014 - 08:49

    Ome René:

    Hallo stoere meid,

    Kijk wel uit met oversteken, ik heb gehoord dat er niet zoveel bruggen zijn.
    Dus als je naar de andere kant van de suriname (rivier) wil zeker niet zwemmen.
    Verder genieten ook van het centrum van P. met al zijn oude gebouwen.

    Groet-je

  • 03 Februari 2014 - 12:28

    Bart:

    Hey schat!

    leuk dat de foto's erop staan!
    5 juli zal ik het eens in het echt komen bekijken!
    Succes met stage! Denk eraan om niet te vergeten dat je ook veel plezier moet maken!
    Tot snel op Skype of Viber!
    Mis je nu al!

    Dikke kus je vriendje! (L)

  • 03 Februari 2014 - 13:23

    Anne-Marie:

    Hoi Anne,

    Goed te horen dat de reis voorspoedig is verlopen. Ziet er mooi uit daar en dat je van het mooie weer geniet is goed om te horen. Wij blauwbekken hier nog wel een paar maandjes, hoewel het zonnetje hier nu ook lekker schijnt. Alleen is het bij jou veel warmer:)
    Succes met de aanvraag voor de machtiging kort verblijf en lekker genieten.

    Groetjes de buuf!

  • 04 Februari 2014 - 21:55

    Marian:

    het is mooie fotos heb je gemaakt en ook goed appartement waar je nu in verblijft.
    en hoe gaat het op je stageplek op de school?
    heb je goed overal verkend???
    Ik ben zo blij dat je veilig geland bent.

    gr van je tante marian.

  • 05 Februari 2014 - 08:19

    Karin:

    Ha Anne,

    Leuk die foto's!
    Zien wij ook hoe het er uit ziet in Suriname, een hele andere wereld dan hier, zo te zien!
    Gaat het weer wat beter met je voeten? Ik denk dat je aan de hoge luchtvochtigheid en de warmte moet wennen daar.
    Leuk dat we je zo kunnen volgen!

    Groetjes uit een koud en nat Boxtel van Eric en Karin

  • 06 Februari 2014 - 21:38

    Mattijs:

    Hoi Ipie!

    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het je bevalt in Suriname.
    Geniet je extra veel daar en ook een beetje voor mij? En veel foto's maken hoor.

    Groetjes van Niek en Mattijs

  • 09 Juni 2014 - 15:53

    Wim Vos:

    Uw reisverslag heeft veel te betekenen voor mij en velen anderen. Nu nog de foto,s die je gaat maken en elke foto zal een herinnering zijn.

    Als weduwnaar na 40 jaar huwelijk ,ben ik na het overlijden van mijn echtgenote, alleen komen te staan. als militair gediend te hebben in Suriname 1954/1955, heb ik dit Land nooit kunnen vergeten, zoals zo velen oud gedienden en anderen. Vanaf 2012 woon ik nu met een mooie Surinaamse vrouw in Paramaribo en verlang totaal niet meer naar Nederland en mijn laatste rustplaats zal dan ook Suriname zijn.
    Als u nog andere reisverslagen wilt lezen van Militairen die daar voor 1975 gediend hebben, lees dan het
    "Militaire Trisblad"

    Beste groet
    Wim b. Vos
    Paramaribo/Suriname

  • 29 December 2020 - 15:50

    Ric Clemens:

    Hallo.. ik ben op zoek naar de heer Wim Vos. Zag tijdens de docu over onze jongens in de jungle zijn interview. Mijn vader was een van de overlevende van het landmijn ongeluk en heeft nog levensreddend gehandeld. Ook heb ik nog verdere informatie voor dhr Vos namens mijn vader. Groeten Ric Clemens Gilze Holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 25020

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: