14-02 t/m 16-02 Isadau - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu 14-02 t/m 16-02 Isadau - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

14-02 t/m 16-02 Isadau

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dit weekend heb ik mijn eerste tour gedaan in Suriname. We hebben de zogeheten 'boven Suriname tour' gedaan. Dit heb ik gedaan samen met Roger, Lindy, Nicky, Riëtte, Annemarie en Marloes. (Dit zijn de huisgenoten van Roger)
Vrijdagmiddag om 3 uur zijn we vertrokken naar Atjoni met een bus. Dit duurde ongeveer 3 uur.
Eenmaal in Atjoni aangekomen hebben we onze bagage op de Korjaal geladen.
We zijn vanuit daar met de Korjaal naar het eiland Isadau gevaren. Dit is een eiland van ongeveer 1 vierkante km. We hebben onszelf daar gesetteld en zijn vervolgens aan tafel geschoven om een heerlijke maaltijd te eten.
In de avond zijn we op zoek gegaan vogelspinnen op het eiland. Deze waren er in de bomen voldoende te vinden. Ze bleven zelfs perfect zitten om er een mooie foto van te maken.
Verder hebben we in de avond gezellig gekletst en zijn op tijd gaan slapen.

Op zaterdag hebben we om 8 uur ontbijt gehad. Hierna zijn we met onze groep naar het plaatsje Jawjaw gevaren. (ong. 5 minuten varen)
Dit is een dorpje waar de mensen nog vrij primitief leven. De afwas wordt gedaan in de rivier, etc. Voor de indrukken zou ik zeggen; Bekijk de foto's.

In de middag hebben we lekker gezwommen in de rivier bij Isadau. Dit was heerlijk om even in af te koelen!
In de namiddag zijn we met een gids vertrokken naar de jungle. Ook hierbij moesten we weer een stukje varen om daar te komen.
De gids Dorus heeft ons veel interessante dingen verteld over de jungle. Hij heeft ons dingen laten ruiken en proeven. Ik heb daar ook een levende made gegeten als heerlijk tussendoortje.
Verder was er in de jungle een telefoonboom. Hiermee communiceerde de dorpen vroeger met elkaar. Als er met een mes op geslagen wordt, hoor je een erg hard geluid. Hiermee konden ze dan communiceren.
De tour door de jungle was erg interessant. Veel dingen ben ik helaas weer vergeten door alle informatie die ik in het weekend heb gekregen.

Op zaterdagavond zouden we eigenlijk kaaimannen gaan vangen. Helaas regende het en kon dat niet doorgaan. Met slecht weer komen de kaaimannen namelijk niet boven het water uit.
Wel zijn we op Piranha's gaan vissen. Dit gebeurde op de plek waar we overdag gewoon gezwommen hadden. Helaas hebben we hier niks aan de haak geslagen.
Verder in de avond hebben we lekker wat gedronken, gezongen en gedanst. Kortom; een erg gezellige avond.

Vanmorgen was het ontbijt helaas alweer om half 9. Na zo'n gezellige avond was dit weer erg vroeg.
Verder hebben we vandaag nog lekker genoten van het eiland en onszelf gedoucht in de rivier. (Uit de kraan komt ook rivierwater, dus waarom niet gewoon douchen in de rivier?) Jaja, hier kan het allemaal.
Om half 2 zijn we weer in de Korjaal gestapt richting het vaste land.
Rond 6 uur was ik uiteindelijk weer thuis in mijn vertrouwde huisje aan de Agilalaan in Paramaribo.

Kortom; Een super geslaagd weekend. Veel indrukken opgedaan en lekker genoten van de omgeving.
Aankomende dinsdag ga ik waarschijnlijk dolfijnen spotten hier in de buurt. Morgen ga ik daar samen met mijn huisgenootjes wat meer informatie over inwinnen!

Voor nu een dikke knuffel uit Suriname

  • 17 Februari 2014 - 04:12

    Yvon Van Someren:

    Super vet Anne! De foto's zijn mooi!

  • 17 Februari 2014 - 08:47

    Femke:

    Ziet er erg mooi uit! Heel avontuur meegemaakt hoor ik wel;)

  • 17 Februari 2014 - 17:34

    Janne:

    ziet er goed uit! snel weer n keer skypen om alle verhalen ook echt te horen!

  • 17 Februari 2014 - 17:46

    Bea:

    Hoi Anne,

    Leuk verslag. Dat zal zeker een bijzonder weekend geweest zijn. Wat doe je zo al veel indrukken op in zo'n korte tijd. Geniet er nog van. Groetjes uit Olland

  • 17 Februari 2014 - 19:02

    Tante Henny:

    Geweldig om dit allemaal in het echt te zien!

  • 17 Februari 2014 - 20:11

    Marian:

    Hallo anne,

    Ik las dat je een leuke weekendtrip hebt gehad en interessanat om te overal te zien en andere cultuur is,dus je hebt een leerzame trip enz.en mooie fotos heb je .
    je zult veel verhalen op schrijven enz zeker.je hebt heeel dingen gezien en geweldig.

    groetjes van je tante marian uit rooi.

  • 18 Februari 2014 - 07:14

    Elly Van Someren:

    Klinkt goed, behalve die vogelspinnen en die maden dan. Volgens mij had ik helemaal geen bezwaar gehad dat die spinnen stil bleven zitten. Het kaaimannen / piranha verhaal doet met denken aan Crocodile Dundee: ik vraag me af of er sowieso wel kaaimannen / piranha's zitten, ook bij betere weersomstandigheden :-). Misschien maar beter van niet als je daar ook moet zwemmen. Het is in ieder geval een mooi avontuur, dat heb je al in de pocket!

  • 18 Februari 2014 - 09:37

    Tineke:

    Geweldig al die ervaringen!
    Vandaag staat hier toevallig een stukje in de krant over een luiaard en een tapijtslang die een Nederlandse vrouw in haar tuin in Suriname aantrof. De slang kan een Winti bij zich dragen...moet je dus speciaal behandelen om te voorkomen dat je er in je latere leven geen last van krijgt. Het is maar dat je het weet met al die spannende avonturen van jou! By the way....wordt er ook nog iets aan de studie gedaan??? Lekker genieten!!!

  • 19 Februari 2014 - 16:36

    Anne:

    Bedankt voor de leuke reacties!
    @Elly, Er zitten echt piranha's daar. Ze hebben die daar ook eerder gevangen. En kaaimannen zaten wel op een ander stukje dan waar wij zwommen. Haha
    @Tante Tineke, Ja er wordt zeker wat aan de studie gedaan. Op de donderdagavond moet ik naar school. Ik heb het dus heel zwaar zoals je leest.

    Vanavond ga ik trouwens naar de dolfijnen toe! Ik heb er onwijs veel zin in. Ook daar zal ik een kort verslagje over maken met foto's natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 25017

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: