3 t/m 11 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu 3 t/m 11 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

3 t/m 11 maart

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag weer een beknopte samenvatting van de afgelopen week hier in Paramaribo.

Afgelopen maandag ben ik samen met Bavo en Marieke (huisgenootjes) naar het kinderboekenfestival geweest. Hier hebben we mogen meegenieten van een voorstelling die werd gegeven. Verder hebben we veel rondgelopen en is het ons opgevallen dat het hier best ver achterloopt op Nederland, zoals wat het nut is van gezond eten, etc. Erg leuke ervaring om dit eens mee te maken in een ander land.

Dinsdag ben ik voor het eerst naar mijn nieuwe module geweest; Volwassen educatie. Deze module gaat over het geven van tweede kans onderwijs. Dit was erg interessant om naar te luisteren.
Vanavond heb ik daar mijn volgende les van. Ik ben dus zeer benieuwd waar we het vandaag over gaan hebben.

Op woensdag is mijn nieuwe huisgenootje 'Katrien' aangekomen in Suriname. We hebben haar vriendelijk ontvangen en hebben met z'n allen gezellig gekletst op het balkon. Dus vanaf dat moment zit ik hier dus met 3 Belgen in huis. amai, kei tof!

Donderdag is er niet veel bijzonders gebeurd. Ik ben die dag alleen braaf naar mijn les toe geweest en heb de rest van de dag gezellig met mijn huisgenoten doorgebracht. Zoals beloofd heb ik foto's van mijn school gemaakt!

Op vrijdag hebben we ook een lekker rustig dagje gehad. Samen met Katrien ben ik een hangmat wezen kopen en hebben we inkopen gedaan op de centrale markt. In de avond zijn we op stap geweest in Touché. Dit was een erg gezellige avond. De ochtend was net iets minder. We moesten 'vroeg' (10 uur) opstaan omdat we moesten vertrekken naar White Beach. Daar zijn we met 17 mensen naartoe gegaan.
In de middag zijn we daar aangekomen. Eenmaal daar hebben we allemaal onze hangmat opgehangen en hebben lekker gezwommen en in de zon gebakken.
Roger heeft nog geprobeerd een kokosnoot uit de boom te krijgen. Helaas was dit niet gelukt, maar de foto is er niet minder om!
In de avond hadden de mannen de barbecue aangestoken en hebben we lekker gegeten met z'n allen. We hebben ook kaaiman gegeten. Ik had niet verwacht dat dat zó goed zou smaken.
Verder hebben we in de avond gezellig gekletst met z'n allen en zijn we rond 6 uur in de ochtend gaan slapen.

De volgende dag.. Of dezelfde dag (Net hoe je het bekijkt) hebben we nog lekker relaxt op het strand gelegen. Tegen 7 uur zijn we weer terug naar huis gegaan. Eenmaal thuis zijn we snel gaan slapen omdat we zo kapot waren.

Maandag heb ik lekker 'uitgeslapen' tot half 8. De rest van de dag heb ik wat geleerd voor school en lekker op het balkon gezeten met mijn huisgenoten. Gewoon een heerlijk rustig dagje!

Vandaag ben ik naar een stageplek wezen kijken. Ik mag tussen 2 stageplekken kiezen:
- Stichting Rumas; Een stichting die tweede kans onderwijs verzorgd aan jongeren tussen de 16 en 24 jaar.
- Crèche; Voorschoolse educatie

Morgen ga ik een dagje meelopen op de Crèche en volgende week bij stichting Rumas. Hierna ga ik een keuze maken van wat ik ga doen als stage.
Natuurlijk hou ik jullie hiervan ook op de hoogte!

Verder ga ik vandaag nog naar school toe en daarna even skypen met Bart.

Zo, jullie zijn nu weer op de hoogte van mijn week. De volgende keer zal ik proberen om wat sneller een verslag te maken.

De groetjes en een dikke Surinaamse knuffel!



  • 11 Maart 2014 - 21:21

    Maaike:

    Kei leuk.je even gesproken te hebben

  • 11 Maart 2014 - 23:27

    Tante Henny:

    Mooi strand en leuk dat jullie daar ook slapen in een hangmat. De school is niet echt modern te noemen. Ik ben benieuwd welke stage je gaat kiezen. Of hele jonge kinderen of van je eigen leeftijd. Veel succes en veel plezier.

  • 13 Maart 2014 - 20:33

    Tineke:

    Ik ben uiteraard ook benieuwd welke stage het gaat worden. Dat horen we volgende week wel?!?
    Vandaag staat hier in de krant een artikel over de strijd tegen malaria in Suriname. Heb jij malariapillen?
    In het oosten van Suriname heb je die nodig. In dat gebied zijn de goudaders. Misschien kun je daar als "golddigger" ook nog even langs gaan...met heel veel geluk kom je dan met een goed gevulde portemonnee terug naar Nederland.
    Ondertussen is Luuk vandaag begonnen met zijn schoolexamens; tja, ja, hier wordt (ook) hard gewerkt!
    Hartelijke groet vanuit een zonnig Nederland!

  • 18 Maart 2014 - 18:44

    Elly:

    Wat een leuk verslag weer en zo compleet andere ervaringen als Yvon in Curacao. Sterkte met je stage keuze. Het zal sowieso een bijzondere ervaring worden. Groetjes vanuit Curacao

  • 19 Maart 2014 - 00:37

    Anne Van Diessen:

    @Maaike: Vond ik ook!
    @Tante Henny: De school is inderdaad niet erg modern. Dat is een wereld van verschil in vergelijking met Nederland!
    @Tante Tineke: Ik zie nu je reactie pas. Maar ik heb inderdaad malariapillen bij me. Al moet ik zeggen dat ze nog niet van toepassing zijn geweest. Bij de tripjes geven ze aan of het een malariavrij gebied is of niet.
    Wens Luuk maar heel veel succes met zijn examens van mij!
    En wie weet kom ik heeeel rijk terug, wat ik niet verwacht. Haha!
    @Elly: Ja zeker andere ervaringen. Jij nog veel plezier. En geniet van de tijd dat je bij Yvon bent. De groetjes vanuit Suriname!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 25022

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: