Vakantie met Yvon! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu Vakantie met Yvon! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Diessen - WaarBenJij.nu

Vakantie met Yvon!

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer even geleden dat ik een reisverslag geschreven heb. In de afgelopen 2 weken heb ik erg veel gedaan wat ik natuurlijk graag met jullie wil delen.
Het belangrijkste is dat Yvon hier nu op vakantie is voor 13 dagen.
Zondag 20 april heb ik haar om 23:30 opgehaald van het vliegveld. Het was erg leuk om elkaar weer te zien na een lange tijd. In de taxi naar huis hebben we flink bijgekletst over de afgelopen 2,5 maanden. Hierbij hadden we uiteraard veel te veel om over te vertellen.
Nadat we thuis waren hebben we nog even gekletst en zijn daar na lekker gaan slapen na een slopende reis voor Yvon.
Die zondag hadden we direct in de ochtend vergadering over de Wandelmars. Hierbij werden er kleren gepassen en afspraken gemaakt.
Hierna heb ik Yvon het centrum van Paramaribo laten zien samen met Marieke en Katrien. (Oude huisgenootjes)
De twee dagen erna hebben we lekker rustig aan gedaan en vooral veel bijgekletst. Ook hebben we een afscheidsetentje gehad van Marieke, mijn oude huisgenootje. Zij is op woensdag 23 april vertrokken naar België. Natuurlijk heb ik haar even uitgezwaaid waarbij ik wel even een traantje moest laten. Ik ga haar ontzettend hard missen! Na wat minder leuks zijn we woensdag ook aan iets leuks begonnen: De Wandelmars. Dit is een combinatie van de Avondvierdaagse en carnaval waarbij er veel gelopen, gezongen en gedanst werd.
Hierbij hebben we vier dagen met een groep kinderen mee gewandeld. Iedere dag was het gemiddeld 10 kilometer met een uitschieter van 18 kilometer. Dit alles lijkt normaal gesproken niet zwaar, maar wij hebben dit op plastic badslippers moeten lopen. Na deze vier dagen waren mijn voeten dan ook erg pijnlijk. Maar al met al was het zeker een unieke en leuke ervaring! Volgende week krijg ik een DVD van de Wandelmars. Deze geef ik met Yvon mee naar huis zodat jullie in Nederland vast even een beetje mee kunnen genieten van mijn avontuur hier.

Na de wandelmars hebben we zaterdagnacht Roger opgehaald van het vliegveld. Hij kwam terug uit Colombia waar hij 3 weken op vakantie is geweest. Dit was een gezellig weerzien! Stiekem heb ik hem wel gemist hier in Suriname!

Na een kort nachtje zaterdagnacht zijn we gisteren (zondag) op een zelf georganiseerde trip vertrokken naar Berg en dal, Ston eiland en Brownsberg. Hiervoor hadden we een auto gehuurd waarin ik ook uiteraard veel kilometers heb gemaakt. Het links rijden in een automaat was toch wel even wennen. Maar het is allemaal goed gekomen.
Hieronder een korte beschrijving van wat alles is:
Berg en Dal: Een resort waar je lekker aan het water kunt zitten. Hier zijn we even gestopt om te lunchen
Ston Eiland: Een plek aan het Brokopondo meer waar we overnacht hebben.
Brownsberg: Een berg die je kunt beklimmen waar watervallen te zien zijn.

Om zo veel mogelijk indrukken te krijgen, zou ik zeggen: Bekijk de foto's!

Verder ga ik morgen met Yvon de dolfijnentour doen die ik al eens gedaan heb zodat ook zij de dolfijnen kan spotten en hopelijk mooi fotograferen.
Woensdag en donderdag ga ik met Yvon naar Maltapica waar we schildpadden gaan spotten en het legproces gaan bekijken.

Kortom; Weer veel leuke dingen in het vooruitzicht!

Voor nu zou ik zeggen; Welterusten en een dikke knuffel vanuit Suriname!

  • 29 April 2014 - 08:51

    Femke:

    Super leuk meiden! Geniet ervan!

  • 29 April 2014 - 08:57

    Karin Van De Sande:

    Hoi Anne en Yvonne,

    Wat fijn dat je vriendinnetje er is. Jullie zullen elkaar wel veel te vertellen hebben!
    Wat leuk en apart die wandelmars en wat zijn jullie mooi gekleed. Heel bijzonder en vermoeiend op de badslippertjes!
    Geniet van elkaar en Suriname!!!

    Lieve groetjes van Eric en Karin xxxx


  • 29 April 2014 - 09:42

    Christien:

    Nou Anne, wat zal jij veel moois moeten missen als je eenmaal weer in Liempde beland bent!
    Dit is toch wel ff iets heel anders, erg leuk om je te volgen en te zien dat je zo geniet van je mooie reis / vakantie / o ja en stage he???? zou ik bijna vergeten na al die leuke foto's.
    Jullie mam maakt het ook goed, we oefenen voor onze camino en jij komt altijd weer ter sprake, ze mist je natuurlijk wel, maar niet zoals ze verwacht had, zeker omdat jullie regelmatig contact hebben, dus dat gaat goed. Geniet ervan want het is zo "daluk" en dan moet je Suriname weer verlaten.
    Liefs Christien

  • 29 April 2014 - 10:58

    Tineke:

    Toen ik de foto's nog niet had gezien en las dat je op badslippertjes moest lopen, dacht ik nog: "zou ze vergeten zijn om wandelschoenen mee te nemen?" Maar bij het zien van jullie prachtige kleding, begreep ik het! Dan nog, lijkt het me overigens wel een martelgang.
    Zijn je voetjes weer wat in de plooi gekomen?
    Ik heb eerder nooit zoveel gehoord over Suriname als toeristenland, maar uit jouw verslagen blijkt het echt wel de moeite waard te zijn.
    Geef je ogen en oren nog maar goed de kost! Veel plezier daar samen met je vriendin.
    Ik duik hier weer in het gewone leven...boodschappen, strijken, stofzuigen....en regen op dit moment!
    Groetjes,
    Tineke

  • 29 April 2014 - 11:21

    Bea:

    Hoi Anne,

    Ik heb het zojuist ook weer met plezier zitten lezen en van je foto's zitten genieten.
    Wat een mooie outfit hadden jullie aan; inderdaad wel knap om zo op die slippers zo ver te lopen.
    Het is zo te zien genieten, genieten en nog eens genieten.
    Dat wordt weer afkicken over een paar maanden.
    De tijd gaat toch wel snel zo he!
    Geniet nog van het gezelschap van je vriendin en van de rest ook natuurlijk!
    Groetjes uit (H)Olland

  • 29 April 2014 - 17:24

    Marian:



    Ik vind hartstikke van die mooie kleren die je droeg voor wandelmars en dansen en op badslippers dat is wel knap dat je ver kan lopen.
    en je bent blij dat je je vriendin nu bij je op vakantie is.
    ik hoop dat jullie gezelllig leuks gaan doen zoals dolfijnen gaan spotten enz.

    geniet je nog maar een paar maanden in suriname dan ben je zo weer thuis.


    gr van je tante marian.

  • 29 April 2014 - 20:26

    Thijs:

    Have fun knapperdjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 25013

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Peru

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Canada

01 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: